Teknologi

Vi er dedikert til å bygge høyeste ytelse og beste kvalitet i hver DARE-sykkel.
Hver DARE-sykkel er laget av karbonfiber i forskjellige former og størrelser, nøye beregnet av datamaskiner. Vi utvikler karbonfiberoppsett i henhold til styrken som trengs for ulike deler av en ramme, og brukter elektroniske skjæremaskiner for å fjerne uønskede deler. Vi har tatt utfordringen med å skape den letteste rammen samtidig som vi beholder styrke og stivhet. For å oppnå redusert vekt har vi til og med tatt hensyn til vekten av maling. Alle våre sykkelrammer er malt av profesjonelle håndverkere, som bruker minst mulig maling til å dekke hele rammen. Vi legger også stor vekt på sikkerheten til våre syklister. Før sykkelen blir produsert, må alle DARE-produkter gjennomgå ulike destruktiva tester, inkludert tretthetstester, trykkprøver, krasjprøver og lignende. Under strenge standarder fastsatt av ISO4210, må hele sykkelen forbli intakt under destruktiv testing. For å garantere sikkerheten til våre syklister, har vi i DARE økt styrken med 20% i alle tester.
MR1s
  • Alle teknologier
  • MR1s
  • MR1s DB
  • GFE
  • TSRf
  • GFX
  • APS

    [ Asymmetric Power Strengthen (APS) ]
    DARE benytter APS teknologi som vektlegger overgangen mellom seterøret, venstre kjedestag og krankhuset på alle DARE modeller. For å motvirke vridning fra syklistens tråkk, brukes APS teknologi for å gjøre kraftoverføringen fra rytter til landeveien så optimal som mulig.
  • IMCST

    [ Inner Mold Core Smooth Technology (IMCST) ]
    DARE sykkelrammer benytter IMCST teknologi for å lage en jevn og glatt innvendig overflate i hver ramme. Dette gjøres for å sikre et tett og robust karbonfiber vev som også forbedrer rammenes stivhet.
  • MSHMC

    [ Multiple Synthetic Hot-Melted Carbon (MSHMC) ]
    DARE samarbeider med den japanske carbon fiber leverandøren Toray og benytter fibertype med meget lav areal vekt. MSHMC`s tykkelse og vekt veier kun halvparten av tradisjonelle karbonfiber typer. Dette oppnås ved å legge fibrene i retninger som gir optimal stivhet og torsjonell motstand i sin oppbygging. DARE bruker kun det beste materialet tilgjengelig i produksjon.
  • MWMI

    [ Minimum Weight / Maximum Intensity (MWMI) ]
    For å minimere rammevekten samtidig som vi ivaretar høy fleksibilitet og styrke, kalkulerer våre ingeniører den mest egnede form og størrelse på ramme rør med bruk av den nyeste teknologi.
  • T+M

    [ T+M Technology ]
    [ T+M Technology ] DARE benytter spesiell flyindustri high modulus carbon fiber (M40,M46) og high strength karbonfiber (T1000) i våre rammer. Kravene til en karbonfiber ramme gjelder både stivhet og robusthet. For å oppnå dette benytter DARE den optimale kombinasjonen av disse to fibertypene.
  • DI2CR

    [ Direct Integrated Internal Cable Routing (DI2CR) ]
    DI2CR er innvendig kabelføring som DARE ingeniører har utviklet ved hjelp av CCD på innsiden av rammen. Dette forbedrer gir skift og bremse effektivitet. DI2CR spiller en viktig rolle ved integrering av Shimano Di2. Intern kabelføring er derfor mer effektivt, estetisk bedre og se på samt mer aerodynamisk en tradisjonelle løsninger.
  • SPA

    [ Single Bolt Pivot Precise Adjustment (SPA) ]
    DARE benytter SPA, et system som gjør det enkelt å justere sete fremover/bakover i tillegg til setevinkel.
  • GEOM

    [ PRO Geometry Aggressive Mountain (GEOM) ]
    Rammegeometrien for DARE MR1s er tilpasset dens formål om å være en god klatrer, i tillegg til å være stabil og trygg utfor. Lineære REACH og STACK mål er derfor helt nødvedning for å oppnå dette.
  • WBI

    [ Wind Blade Integration (WBI) ]
    DARE integrerer gaffelen og styrerøret sammen i rammens design. Dette bidrar til en bedre aerodynamikk i form av bedre luftstrøm, i tillegg til å forbedre stivhet og stabilitet i samme område. Dette oppnås med et større dimensjonert styrerør og egen designet gaffel.
  • CCF

    [ Comfort Channel Frame Design (CCF) ]
    For å øke komforten uten å legge til ekstra vekt, har MR1s rammen en konstruksjon mellom overrøret og setepinne området som er hult. Kombinert med Flake Armor Technology, forbedrer CCF fleksibilitet og støtabsorbering ved sykling på røft underlag.
  • ICC

    [ Integrated Chain Catcher (ICC) ]
    DARE har utviklet ICC, en integrert chain catcher som hindrer kjedet i å falle av det minste krankdrevet ved skifte av gir eller stor påkjenning fra en røff veistandard.
  • AAS

    [ Aerodynamic Adjustable Seat (AAS) ]
    Aerodynamisk justerbar seteklemme tillater justering av seteklemme vinkel fra 73 til 77 grader. Denne er ekslusivt laget for å passe seter med karbon rail med oval form.
  • III

    [ Integrated Hanger System Cable (III) ]
    Rammekonstruksjon er tilpasset en integrert løsning for et girøre designet både for mekanisk og Di2 kabelføring.
  • IHS

    [ Integrated Hidden Seatclamp (IHS) ]
    IHS er et seteklemme-system som er integrert i overrøret. Dette gir en aerodynamisk fordel.
  • HRB

    [ Hidden DM Rear Brake (HRB) ]
    DARE har plassert bakbremsen under krankhuset på VSR modellen. Dette er gjort for å bedre aerodynamikken. Bremsesystemet utgjør det vi kaller en HRB løsning for en best mulig effektivitet.
  • TSA

    [ Transformer Stem Aerobar (TSA) ]
    Det nye og forbedrede styre og stem-systemet er enkelt å montere. Det er 16 forskjellige valgmuligheter for å sette opp ønsket posisjon.
  • TSIC

    [ Total Synchro-Integrated Cable (TSIC) ]
    TSIC er et innovativt integrert kabelføringssystem som skjuler alle gir og bremsekabler inne i rammen. Dette gjøres for å minimere luftmotstanden.
  • RAC

    [ Rotating Angle Controller (RAC) ]
    RAC er et skjult styrebegrensningssystem som forhindrer at styre vrir seg for mye sideveis. Dette er hensiktsmessig i teknisk sone under triatlon konkurranser hvor man må trille sykkelen.
  • CIA

    [ CS Inline Aerofoil (CIA) ]
    TSRf-rammens kjedestag er utformet for optimal luftmotstand med sin karakteristiske vannrette konstruksjon.
  • APB

    [ Aero Power BB (APB) ]
    APB benytter PF86.5mm kranklager med ett 3:1 forhold på under-røret for å maksimalisere aerodynamikk og stivhet.
  • FAC

    [ Flake Armor Carbon Fiber (FAC) ]
    DARE har valgt FAC, et vevd karbonfiber fra den britiske selskapet Sigmatex for rammebeskyttelse og høy fleksibilitet. Fibrene har et mønster som minner om fiskeskjell som gir støtabsorberende egenskaper i tillegg til å være lett.
  • 14HB

    [ 14 Degree Flare Handlebar ]
    For å gi GFX ytterligere håndtering i terrenget har DARE utviklet styret vi kaller ERGO 14 Flare. Dette styret er såkalt "flared" som har en 14 graders bøy utover for økt manøvrerbarhet og stabilitet i røft terreng.
  • LPB

    [ Lower Position Battery ]
    Di2 batterier plasseres på under-røret nær kranklageret som sikrer sykkelens rene utforming. Dette muliggjør bruk av nedsenkbar ettermontert setepinne.
  • MHH

    [ Max. Hidden Headset ]
    Et stort integrert styrelager gir ekstra stabilitet i kombinasjoin med GF-seriens gaffel med det konisk utformede styrerøret. Dette er 1-1/8" på toppen og 1-1/2" i bunn, noe som gir gode styreegenskaper for en stabil og god manøvrerbarhet.
  • MTS

    [ Multiple Tire Sizes ]
    For å dekke forskjellige krav til forskjellig terreng, kan GF-serien benyttes med forskjellige typer dekk. Ved siden av 700 x 25c til det største volumet 700 x 45c for landeveissegmentet, kan man benytte MTB hjul og dekk oppsett fra 650b x 2.1" til 2.25".
  • SMT

    [ Supply Box Mount ]
    På overrøret er det monteringhull til bruk for en ekstra standard flaskeholder. Ved siden av innfestingsmuligheter for bagasjebrett til vesker og bagger, har man også feste-muligheter ved monteringhullene på overrøret.
  • V-CS

    [ Variable Chain Stay ]
    Som en kontrast til tradisjonelle sykler med kun et standard hjuloppsett, benytter GF serien en teknologi som åpner opp for å benytte flere hjul og dekk-oppsett. For å møte kravene om et lenger kjedestag for å benytte bredere dekk, har vi designet et justerbart bakre dropout system, V-CS. Med dette systemet kan man justere lengden på kjedestagene fra 410mm til 425mm. V-CS systemet kan tilpasses for å dekke flere behov når du er ute på sykkeltur. Korte kjedestag gir en mer aggressiv og smidig opplevelse av sykkelen. Lengre kjedestag gir deg større stabilitet når du svinger og ved sykling over lengre distanser. Lange kjedestag gir deg også muligheten til å benytte 650b x 2.25" hjul/dekk som passer veldig bra i røft terreng.
  • GEOE

    [ Endurance Geometri ]
    En ramme utviklet for endurance segmentet, den optimale balanse mellom en komfortabel geometri og egenskapene til en responsiv og rask sykkel. GFE er designet med et høyere styrerør og en brattere styrerørsvinkel. Sammen med en høy stack og kort reach hjelper dette rytteren og holde en mer komfortabel posisjon, som er bedre på lange turer. Overrøret, bakre stag, og seterøret har teknologi som sammen med Flake Armor gir støtabsorberende egenskaper som øker komforten. DARE har utviklet V-CS, et system som muligjør justering av bakhjulets posisjon i bakrammen. Dette åpner opp for å benytte hjulstørrelser fra tradisjonell 700 x 25c landeveishjul helt opp til 650b x 2.25 terrenghjulsett. For økt stabilitet og komfort over lange distanser, kan hjulavstanden forlenges. Ønskes en mer responsiv og aggressiv kjørefølelse til sykkelkross e.l, kan hjulsavstanden kortes ned.
  • GEOX

    [ Gravel Geometri ]
    En ramme utviklet for gravel segmentet, den optimale balanse mellom en komfortabel geometri og egenskapene til en responsiv og rask sykkel. GFX er designet med et høyere styrerør og en brattere styrerørsvinkel. Sammen med en høy stack og kort reach hjelper dette rytteren og holde en mer oppreist posisjon og bedre kontroll i terrenget. Overrøret, bakre stag, og seterøret har teknologi som sammen med Flake Armor gir støtabsorberende egenskaper som øker komforten. DARE har utviklet V-CS, et system som muligjør justering av bakhjulets posisjon i bakrammen. Dette åpner opp for å benytte hjulstørrelser fra tradisjonell 700 x 25c landeveishjul helt opp til 650b x 2.25 terrenghjulsett. For økt stabilitet og komfort over lange distanser, kan hjulavstanden forlenges. Ønskes en mer responsiv og aggressiv kjørefølelse til sykkelkross e.l, kan hjulsavstanden kortes ned.
  • BKT

    [ Bullet + Kammtail Aero Tube (BKT) ]
    Dare benytter Kamm tail teknologi for å minske luftmotstand og turbulens.
  • Di2I

    [ Di2 Integrate (Di2I) ]
    Tidligere har Di2 batteriet vært montert i setepinnen. Denne har blitt flyttet til innsiden av underrøret slik at man slipper å ta ut setepinnen for tilgang til batteriet. Den nye koblingsboksen RS-910 Di2 er plassert rett over krankhuset for enkel tilgang til lading og Di2 konfigurasjon.
  • AAS+

    [ Aerodynamic Adjustable Seat Plus (AAS+) ]
    The AAS+ (Aerodynamic Adjustable Seat Plus) muliggjør flere justeringsmuligheter for setets plassering.
  • 2FR

    [ Two Fork Rank (2FR) ]
    Festet i gaffelen gir muligheten til å tilpasse hjulavstanden. For økt stabilitet og komfort over lange distanser, kan hjulavstanden forlenges. Ønskes en mer responsiv kjørefølelse kan hjulsavstanden kortes ned.
  • FAP

    [ Fork Aero Part (FAP) ]
    For ytterligere senking av luftmotstand blir TSRf levert med en triatlon spesifikk klemme mellom gaffelen og rammen. Denne kan enkelt fjernes for å imøtekomme UCI reglementet for landevei.
  • TMT

    [ Triathlon Box Mount (TMT) ]
    Overrøret på TSRf er utstyrt med monteringshull til bruk for flaskestativ eller oppbevaringstaske.
Velkommen tilbake!